dissabte, 12 de desembre del 2009

Tancament de l’assignatura i avaluació


Penso que el blog ha estat molt útil a l'hora d'organitzar l'assignatura, resulta una eina molt vàlida, el seguiment cronòlogic que es pot fer amb una simple ullada, facilita la comprensió i l'assimilació de tot el que es va treballant. D'altra banda, el fet de poder anar consultant la feina que proposen els companys als seus blogs, enriqueix l'aprenentatge d'un mateix, l'experiència dels altres ens serveix per aprofundir i per millorar en el nostre propi blog. Personalment, haig de dir que al començament no en tenia ni idea del que era un blog, i per tant no sabia el que s'havia d'exposar en ell. Sí que n'havia sentit a parlar, però em pensava que era quelcom molt més personal, com una mena de diari i no li podia veure la vessant educativa. En començar el meu blog de l'assignatura, vaig fer moltíssimes entrades que eren únicament un recull interessant de pàgines web sobre interculturalitat, però el fet de consultar els blogs dels companys em va facilitar el millorar el meu propi blog, de fet, el començar-ho de nou.
Les entrades inicials que parlen de la presentació i de les expectatives ens introdueixen en l'assignatura per passar seguidament al debat, que ens endinsa en la reflexió conjunta del cas d'en Joel i de la Berta amb la resta de companys, posteriorment, entrem en el treball grupal de la webquest i de l'avaluació dels resursos en línia, per acabar amb aquesta entrada d'avaluació final.
L'avaluació que faig de l'assignatura és del tot positiva, no només pels conceptes que hem treballat sinó pel com ho hem fet, com he dit, jo no havia fet mai ni un blog ni una webquest, i ara ja sé què són, per a què serveixen, i les sé fer, mínimament però em veig capaç de fer-ne una més apropiada en un futur recent relacionada amb la meva tasca d'ensenyant.
El treball en xarxa, i l'ús que es pot fer amb tot el material visual que trobem en les diferents pàgines, és molt atractiu pels nostres alumnes i si el fem servir, les activitats poden resultar molt motivadores.
Potser, faria que aquesta assignatura es fes al començament de la carrera i no al final, hagués estat molt enriquidor disposar dels coneixements de la webquest i del blog des de bon principi, no?
Molta sort a tots els companys i companyes, bon Nadal i fins una altra!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada